Kā sameklēt aizlidojušo kvadrokopteri? | iDrone.lv
0

Kā sameklēt aizlidojušo kvadrokopteri?

2018-10-01
Kā sameklēt aizlidojušo kvadrokopteri?

Laiku pa laikam absolūti jebkuram pilotam – no amatiera līdz profesionālim – rada rūpes jautājums: kā sameklēt aizlidojušo kvadrokopteri? Jautājums ir ļoti svarīgs un neatliekams, tāpēc zemāk mēs izanalizēsim koptera zuduma tipveida cēloņus un dalāmies ar tā atrašanas paņēmieniem.

Kvadrokoptera zudums, pamatā, notiek, tādēļ ka:

1. nav pogas RTH atsauces;

2. ir brāzmaini vēji;

3. ir akumulatora (AKB) pārtrauces / defekti;

4. nav pārraidītāja un uztvērēja sakaru, lidojot lielos attālumos;

5. ir tipveida pilota kļūdas.


Izņemot retus gadījumus, RTH poga ir visās bezpilota lidaparātu (BPLA) mūsdienīgajās tālvadības pultīs (TVP). Tā tiek izmantota tādēļ, lai drons automātiski atgrieztos izlidošanas punktā. Bieži vien RTH darbnespējas cēloņi ir vienādi: vadu pārrāvumi, salodēšanas korozija utt.

Laika apstākļiem ir izšķirīga nozīme, jo meteoroloģiskie rādītāji bieži vien traucē koptera veiksmīgu palaišanu. Tāpēc laika apstākļu stāvokļa kontrole BPLA palaišanas dienā ir nepieciešams katra pilota ieradums. Protams, tagadējiem kopteru modeļiem ir raksturīga liela izturība, taču to motori bieži zaudē cīņā pret vēju. Izņemot to, ka stiprās vēja brāzmas var „izsist” dronu no vadāmās zonas, BPLA var sadurties ar augāju vai nu nokrist grūti pieejamās vietās.

Vienmēr ir nepieciešams būt modram ar AKB, jo organizētības neesamība BPLA uzlādes gatavības lidojumam jautājumā var nopietni ietekmēt drona uzvedību. Kaut gan kopteris pārraida signālus par zemu uzlādes līmeni, pilotam atliek nedaudz laika, lai atgrieztu un nosēdinātu dronu. Reakcijas neesamība liks BPLA patstāvīgi veikt šos manevrus, kas ar lielu varbūtības daļu var izraisīt koptera zaudēšanu.

Zaudējot sakarus, saglabāt dronu spēj tikai RTH sakaru zaudējuma režīms, tāpēc ārkārtīgi svarīgi nepieļaut signāla pārrāvumu.

Beidzot, vienmēr ir cilvēkfaktors: piloti cer uz pašu reakciju un izpilda bīstamus manevrus, kas, diemžēl, dažreiz veicina dronu krišanu lielā attālumā.


BPLA atrašanas padomi

Pirmkārt, ir jākontrolē OSD rādītāji – sistēma (ja tā ir) uz pults / viedtālruņa displeja. Tie informē par drona koordinātēm, lidojuma virzienu, lidojuma attālumu utt. Norādītie dati ir galvenie BPLA meklējumiem.


Meklējot nozaudēto kopteri:

1. var izmantot alternatīvo budžeta BPLA meklētāju ar parastu kameru;

2. nepieciešams pārbaudīt jebkurus augājus lidošanas ceļā – no krūmiem līdz kokiem;

3. ja ir neizlādēts AKB, drons var signalizēt ar borta apgaismojumu, kas atvieglos meklējumus;

4. ja bija pazaudēti sakari ar BPLA, tad metodiskā RTH pogas nospiešana lidošanas ceļā var palīdzēt to atjaunot;

5. vienmēr atstājiet TVP ieslēgtu: tuvojoties dronam, pēdējais pats mēģinās atjaunot sakarus ar kontrolleri.


Meklēšanas trekeris, vai kā atrast BPLA pēc koordinātēm

Trekera uzstādīšana uz BPLA ļauj īstenot lidojumu pilnā gatavībā: tā pilots būs gatavs neparedzētam koptera zaudējumam. Pastāv daži tādu ierīču veidi: GPS, RF un Bluetooth marķieri.

GPS trekeri – visuniversālākie no piedāvātajiem. Tie tiek saistīti ar pavadoņu grupu, apstrādā savas atrašanās vietas koordinātes un pārraida tās uz īpašnieka tālruni pa mobilo sakaru kanāliem. Pamanīsim, ka, iegādājoties GPS trekeri, ir uzmanīgi jāizpēta tā raksturojumi, jo dažas ierīces var noteikt koordinātes tikai no tuvākajiem torņiem.

RF trekeri pārraida radioviļņus, ko pieņem atklāšanas ierīces. Tieši tāpēc tie arī darbojas mazattīstītā apvidū, kur nav nopietnas infrastruktūras. Taču ierīces lietošanas tālums nav liels – 2-3 km.

Bluetooth marķieri, pēc būtības, ir vislētākais no budžeta variantiem, kas ietekmē to lietošanas tālumu.