Kvadrokoptera ierīce | iDrone.lv
0

Kvadrokoptera ierīce

2018-10-21
Kvadrokoptera ierīce


Rāmis 

galvenā detaļa: pie tā tiek piestiprinātas pārējās bezpilota lidaparāta komponentes. Montējot kvadrokopteri, var nopirkt gatavu rāmi pie ražotājiem vai nu patstāvīgi konstruēt to.

Vissvarīgākie rāmja rādītāji – izturība un vieglums. Tāpat arī rāmi raksturo svars, motoru izvietojums, cauruļu diametrs, maksimālais svars, paceļoties gaisā, kā arī materiāls. Tam ir jābūt ailām vadu pievadīšanai. Turklāt visbiežāk sastopas saliekamie rāmji, kas acīmredzami ir ērti pārvietošanai. Parasti rāmjus izgatavo no karbona, stikla šķiedrām un alumīnija.




Kontrolleris

vēl viena svarīga drona detaļa – tas ir kontrolleris, pie kura ar cilpu tiek pievietoti barometrs, GPS trekeris, akselerometrs un, protams, motori. Tas atbild par koordinācijas, pārvaldes un stabilizācijas funkcijām. No montējuma tieši ir atkarīga BPLA lidojuma unikalitāte. DJI ražo vislabākās NAZA plates.


Motori

četri tiek nostiprināti tieši pie rāmja. Tā kā tie nodrošina propelleru rotēšanu, tad koptera lidojuma rādītājus nosaka katra motora vilce. Motori ir daudzveidīgi: atšķiras gabarīti, patērējamā jauda utt. Turklāt pastāv gan kolektoru, gan arī bezkolektoru motoru dzinēji.

Kolektoru dzinēji ir paredzēti maziem kopteriem, tiem ir budžeta cena, der viegliem BPLA, jo tiem ir neliela vilkme. Tiem ir liela bojājuma varbūtība.

Tiek izlaisti arī kolektoru dzinēji, kuri ir aprīkoti ar reduktoru, kuri ir pielāgoti masveida BPLA, jo iztur to svaru. Nodrošina diezgan spēcīgu jaudu un vilci, taču tiem ir nosliece uz pārkarsēm un zobratu bojājumu.

Motorus ar bezkolektoru dzinēju komplektē dārgos kopteru modeļos. Salīdzinošā vilce un veiktspēja tiem ir labāka, nekā kolektoru tipa motoriem. Atbild par lielisko vadāmību un stabilizāciju lidojuma laikā. Turklāt maksā dārgāk, bet dzinēju izmēri ir lielāki, nekā kolektoru dzinējiem.


Akumulators (AKB)

AKB izvēle balstās uz diviem kritērijiem: svars un atdeve. Liela kapacitāte, acīmredzami tiek sasniegta ar lielu svaru un otrādi. Labāk ir jāveic posmsecīga izvēle: sākumā ir jāizanalizē strāvas atdeve, un pēc tam jātiek galā ar svaru, kas vienmēr ir jāsalīdzina ar BPLA lidojuma svaru.

Visveiksmīgākie AKB – no litija-polimēra. Tām ir raksturīgas vāja pašuzlādēšanās un iespēja izmantot lielas temperatūras izkliedes robežās.


Propelleri

ir drona izlietojuma komponentes. Ar to palīdzību motora enerģija pāriet uz pacelšanās spēku. Piedāvāti divos veidos: vai nu pret pulksteņrādītāja virzienu, vai nu pulksteņrādītāja virzienā. Ir svarīgi ievērot lāpstiņas izmēru, tās slīpuma leņķi. Pastāv divlāpstiņu un trīslāpstiņu propelleri, pirmo veiktspēja ir daudzkārt augstāka. Piebildīsim, ka lidojuma rādītāji variējas, atkarībā no propelleru komplekta.


Elektroniskais ātruma regulators (EĀR)

EĀR funkcionāls nodod apgriezienus motoram. Pamanīsim, ka ir jāanalizē ātrās atsauces algoritmi: par reaģēšanas ātrumu un precizitāti uz kontrollera pieprasījumiem, uzlabojas BPLA stabilitāte un vadāmība, kas ir kritiski, kad ir vējš.

Iesakām ņemt vērā optimālo spriegumu, maksimumstrāvu, AKB tipu, platumu un svaru.